Aftellen voor de laatste paar dagen! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Sanne Brugel - WaarBenJij.nu Aftellen voor de laatste paar dagen! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Sanne Brugel - WaarBenJij.nu

Aftellen voor de laatste paar dagen!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

10 Oktober 2016 | Kenia, Kisumu

Vorige week was mijn stage best wel leuk. Maandag dinsdag en donderdag was ik in kamer 16. Daar doen ze cancer screanings, maken ze uitstrijkjes en doen ze kleine ingreepjes zoals het steriliseren van een man/vrouw. Op maandag waren we de hele dag aan het schoonmaken.... Vreeeeselijk..... Nee dat was echt verschrikkelijk saai en zelfs Keniaanse studenten vonden het niet leuk. Dinsdag was wel veel leuker. Op dinsdag doen ze altijd cancer sreanings, die heb ik heel veel gezien en later op de ochtend zelf ook een uitstrijkje gemaakt. Tijdens het maken van een uitstrijkje doen ze ook gelijk de cancer screaning. Ze bekijken dan de baarmoedermond en controleren deze of eventuele afwijkingen. De dokter die dit deed heeft super veel uitgelegd en liet mij iedere keer meekijken zodat ik zelf op een gegeven moment ook kon zien als er een afwijking was. Heel interessant!!
Woensdag was er in kamer 16 niks te doen dus besloot ik naar kamer 18 te gaan, de faamily planning. Hier bespreken ze met mannen, vrouwen of het hele gezin de verschillende mogelijkheden voor het gebruik van voorbehoedsmiddelen. Ook zetten ze spiraaltjes en prikpillen. Spiraaltje zetten heb ik helaas niet gezien, maar de prikpil mocht ik wel zetten gelukkig! Ook weer even leuk om te doen, dat was lang geleden haha!
Donderdags ging ik weer terug naar kamer 16 omdat ze mij vertelde dat daar op donderdag veel te zien was. En dat was ook zo. Er waren nog wat cancer screanings en daarna werd er een vrouw gesteriliseerd. Dat vond ik super interessant. Mondkapje en haarnetjes op, steriel pak en handschoenen aan en helpen maar. Want ik mocht de arts assisteren! Super leuk om te doen!
Toen hadden we weer lekker weekenddd. Vrijdag lekker een dagje zonnen en zwembad gehad en 's avonds ''uit geweest" (we mogen maar tot 01:00....), zaterdag aan het einde van de middag naar Hill Camp gegaan, daar was live muziek en een hele gezellige sfeer. Super gezellig gehad daar! Zondag was relaxdag!

Vandaag aan mijn laatste week stage begonnen. Ik ga deze week in de ochtenden naar kamer 6. Daar doen ze wondverzorging en hechten ze vonden en verwijderen ze de hechtingen. In de middag ga ik naar de Labour Unit. Hier doen ze bevallingen en keizersneden, en eerste de zorg rondom de moeders en baby's. Ik hoop daar veel te gaan zien de laatste dagen! Donderdag heerlijk mijn stage hier afsluiten. Ik leer veel maar is toch wel lekker als het voorbij is en dat ik straks weer stage kan gaan lopen in Nederland, want daar heb ik ook weer heel veel zin in!

xxxx

  • 10 Oktober 2016 - 18:41

    Ton Hoppenbrouwers:

    Mooi verslag. Geeft uitstekend weer hoe je een en ander in zij werk gaat.
    Je steekt er onwijs veel vanop.
    Succes de laatste week

  • 10 Oktober 2016 - 19:03

    Astrid Danen:

    Inderdaad opa Ton, leuk om iedere keer je verslagen te lezen. Je kunt er uit opmaken dat je enorm aan het genieten bent en dat is goed. Mooie ervaring. Succes nog en genieten.

  • 10 Oktober 2016 - 19:14

    Sophieeeeeeeeee:

    haj zus leuk leuk leuk leuk al die verhaaltjes veel plezier nog de laatste 2 weken en tot snel
    xx tante anieeee daaggg

  • 10 Oktober 2016 - 19:27

    Heidi:

    Wat een ervaring heb jij opgedaan en wat mooi op je cv!! Straks bij ons lekker veel griepspuiten zetten!

  • 10 Oktober 2016 - 19:53

    Ellie Hoppenbrouwers:

    Sanne ik bewonder je met wat je doet daar
    Groetjes van mij

  • 10 Oktober 2016 - 19:58

    Corné:

    Hoi Sanne, wat leuk om die verslagen van je te lezen. En ook zo leuk dat je het zo naar je zin hebt. Je komt straks terug met een stuk extra ervaring. Succes met je laatste dagen en tot snel.

    Groeten Corné

  • 10 Oktober 2016 - 19:58

    Celine:

    Leuk allemaal om te lezen lieverd! Geniet er nog maar lekker van, maar zal wel weer blij zijn als je terug bent hoor hihi, mis jee !

  • 11 Oktober 2016 - 06:52

    Yvonne:

    Super om te lezen wat je allemaal doet. Wat een ervaring geniet er nog even van tot snel groetjes van ons

  • 11 Oktober 2016 - 20:09

    Mark :

    Hoi Sanne,
    Wat neem je toch een hoop mooie ervaringen mee in je rugzak
    naar huis en wat leuk om te lezen dat je ook zoveel plezier hebt!
    Geniet van je laatste week, zet hem op, en dan lekker op safari!

    Veel liefs pap

  • 18 Oktober 2016 - 09:33

    Nina:

    het is alweer bijna zover, een hele goed reis terug naar huis.
    we spreken elkaar snel weer.

  • 20 Oktober 2016 - 09:37

    Etienne:

    Mooie ervaringen weer opgedaan Sanne. Je weet goed te vertellen wat je allemaal meemaakt. Al die ervaringen komen hier straks goed van pas. Groetjes en tot ziens in Brabant.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Hoi allemaal, Voor mijn stage in Kenia moet ik een dagboek bijhouden. Ik vind het super leuk om jullie te laten weten wat ik allemaal mee maak en wat ik allemaal doe daar. Ik doe de opleiding Doktersassistente en ga daar aan de slag in een ziekenhuis. Mijn stage duurt in totaal 7 weken. Ik hou jullie op de hoogte! xx Sanne

Actief sinds 19 April 2016
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 5550

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2016 - 20 Oktober 2016

Mijn stage in Kenia

Landen bezocht: